.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واردات برنج خارجي به مرز 800 هزار تن رسيد

واردات برنج خارجي به كشور طي هشت ماهه نخست سال جاري در حالي به مرز 800 هزار تن رسيده است كه مسئولان بخش كشاورزي از وجود 500 هزار تن برنج ايراني بدون خريدار و در انبار خبر مي دهند.
به گزارش فارس، تازه ترين آمارهاي گمرك نشان مي دهد، طي هشت ماهه نخست سال جاري بيش از 791 هزار تن برنج وارد كشور شده است.
ارزش برنج خارجي وارداتي به كشور طي اين مدت بيش از 360 ميليون دلار معادل 247 ميليون يورو اعلام شده است.
اين در حالي است كه ميزان واردات برنج به كشور تا پايان آبان ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته تغيير محسوسي نداشته است.
واردات 800 هزار تني برنج خارجي به كشور در حالي صورت گرفته است كه عضو هيات مديره انجمن برنج كشور از انباشته شدن 500 هزار تن برنج ايراني در انبار خبر مي دهد و معتقد است، برنج ارزان خارجي بازار ايران را تصرف كرده است.
غلامعلي قرباني پيشتر به فارس، اعلام كرده بود: متاسفانه تنها 30 درصد برنج گيلان و مازندران در سال جاري فروش رفته و 70 درصد آن معادل 450 تا 500 هزار تن در انبارهاي شمال بدون مشتري مانده ،در حالي كه برنج ارزان خارجي بازار را به تصرف خود در آورده است.
به گفته عضو هيات مديره انجمن برنج كشور ، برنج ايراني روي دست كشاورزان مانده و در انبار كارخانه‌هاي شاليكوبي به صورت امانت نگهداري مي‌شود ، در برخي انبارها به دليل پربودن در خارج انبار نگه‌داشته شده و در برخي موارد مورد دستبرد سارقان قرار گرفته و يا برنج به صورت شالي دچار آتش‌سوزي شده و دسترنج كشاورز از بين رفته است.
در عين حال كارشناسان برنج كشور معتقد هستند، با توجه به توليد 2 ميليون و 100 هزار تن برنج در كشور فقط نياز به 450 تا 500 هزار تن برنج خارجي است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.187 seconds.